جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
کد خبر: 1191186
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
تصاویر/ دیدار مدیرکل استاندارد استان ایلام با امام جمعه ایلام

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، در دیدار با رئیس سازمان بازرسی استان، بر لزوم توبیخ مسئولین نالایق و اهمیت نظارت بر اجرای قوانین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در دیدار با رئیس سازمان بازرسی استان، بر لزوم توبیخ مسئولین نالایق و اهمیت نظارت بر اجرای قوانین تأکید کرد و اظهار داشت: بنده تحسین می‌کنم مدیری را که در برابر یک تخلف یا جرم بایستد و دفاع کند، حتی اگر به قیمت از دست دادن جایگاهش باشد، طبق گزارشی که به بنده داده‌اند، اگر صحت داشته باشد، مسئولین نالایق باید توبیخ شوند.

وی ابراز کرد: کسی که بخواهد از بیت‌المال و حقوق استان حمایت کند و مورد غضب قرار بگیرد، بهتر است تا تسلیم رانت‌خوارانی شود که هیچ چیز سیرشان نمی‌کند.

وی افزود: اگر برای مجرمین و متخلفین کسی فشار می‌آورد، باید آنهایی که فشار می‌آورند را معرفی کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تأکید بر لزوم اهمیت نظارت در روند اداری، یادآور شد: اینکه در یک روند سالم و شفاف، اول فرد از خودش شروع کند و از مدیران دیگر نیز انتظار داشته باشد به قوانین و مقررات پایبند باشند، واقعاً قابل تقدیر است، نقشی که این نظارت برای پیشگیری و بازدارندگی دارد، طبیعتاً اثر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: در کشورمان بیش از ۱۲ هزار قانون داریم، اما مشکل ما در اجرای این قوانین و نظارت بر آن‌هاست، این وظیفه سازمان بازرسی است و اگر این نظارت بر حسن اجرا و اجرای قوانین باشد، طبیعتاً مشکلات حل و رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه ایلام، به مشکلات ارباب رجوع در ادارات اشاره کرد و گفت: وقتی ارباب رجوع به اداره مراجعه می‌کند و با جواب سربالا و امروز و فردا مواجه می‌شود، باید کنترلی روی عملکرد افراد وجود داشته باشد، با کسانی که چنین جوابی به ارباب رجوع می‌دهند، شدیداً برخورد شود.

وی تصریح کرد: تأثیر چنین افرادی در ادارات به مراتب بدتر از دشمن است، آنها دشمن هستند و ضربه می‌زنند، اما این افراد با عملکرد خود مردم را نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بدبین می‌کنند و خون شهدا را پایمال می‌سازند.

نماینده ولی فقیه در ایلام ابراز کرد: برای تمام ادارات باید سامانه‌ای وجود داشته باشد تا رضایت از عملکرد را نشان دهد، همچنین مردم باید به حقوق خود آگاه باشند، چرا که یکی از مشکلات این است که شهروندان آگاهی به حقوق شهروندی خود ندارند، پس لازم است هر شهروند بداند چه حقوقی دارد و مرحله دوم احقاق این حقوق باید انجام شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha